sobota, 20 kwietnia 2013

Bezglutenowe ciastka gryczane

Moja siostra przez pewien czas była na diecie bezglutenowej, wiec wiele razy mnie prosiła żebym upiekła jej coś dobrego :) Od tamtej pory szukam nowych przepisów dla niej i sama je testuje, ale wypiekami to już dziele się z siostrą :) Ciastka w połączeniu z zieloną herbatą będą idealne na drugie śniadanie. Przepis znalazłam na http://dietetycznie-w-kuchni.blogspot.com. Polecam :)


Składniki (na około 12 ciastek)
  • 100 g otrębów gryczanych (ja użyłam płatków gryczanych zmielonych w blenderze)
  • 50 g mąki ziemniaczanej 
  • 40 g mielonych orzechów (użyłam pół na pół laskowych i migdałów)
  • 15 g pestek dyni (ja użyłam również ziaren słonecznika)
  • 35 g miodu lipowego
  • 100 ml jogurtu naturalnego
  • 30 g masła
  • 1 jajko
  • szczypta soli 
  • 1/2 łyżeczka sody oczyszczonej lub łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia
Wykonanie:
Otręby gryczane, mąkę ziemniaczaną, proszek do pieczenia i szczyptę soli wrzucam do jednej miski. W pojemniku miele orzechy i dodaje je do miski. Następnie dodaje jogurt, rozpuszczone masło, jajko i miód. Wszystko razem mieszam do uzyskania dość gęstej konsystencji. 

Blaszkę wykładam papierem do pieczenia (ja użyłam silikonowej maty) i nakładam ciasto łyżka formując ciastka. Przed pieczeniem na ciastkach układam po kilka pestech dyni lub ziaren słonecznika. Ciastka piekę w temperaturze 180 stopni przez 20 minut.

Smacznego:)





 Tak wyglądały moje ciastka przed pieczeniem. 

A tak po upieczeniu :)

Brak komentarzy: