piątek, 31 maja 2013

Białkowiec z jabłkami

Uzbierało mi się sporo białek wiec postanowiłam je wykorzystać do zrobienia ciasta. W kuchni znalazłam kilka jabłek i postanowiłam tak oto zrobić coś na wzór ciasta Babki Piegusek, ale zamiast maku dodać jabłka. Ciasto zawierające w swoim składnie tylko białka wyszło podobne do biszkoptu jednak bardziej zbite i zwarte.



Składniki:
  • 2,5 szklanki mąki
  • 1 szklanka białek (6-7 białek)
  • 3/4- 1 szklanki oleju słonecznikowego lub oliwy z oliwek
  • 0,5 szklanki cukru
  • 0,5 szklanki letniego mleka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 cukier wanilinowy
  • szczypta soli
Dodatkowo : 
  • 2 jabłka
  • po 1 łyżeczce cukru trzcinowego i brązowego
Wykonanie: 

Białka ubijamy na sztywno ze szczypta soli na największych obrotach miksera. Następnie stopniowo dodajemy cukier i cukier waniliowy. Obroty miksera zmniejszamy i do piany dodajemy porcjami mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, olej i mleko, ciągle ubijając. Staramy się robić to dość sprawnie i szybko !!! Jeśli będziemy miksować za długo wyjdzie zakalec !!!

Większa keksówkę wykładamy papierem do pieczenia i smarujemy masłem. Ciasto przelewamy do formy. Jabłka obieramy i kroimy na plasterki, które w rzędach układamy na cieście. Jabłka posypujemy cukrem trzcinowym i brązowym. Nasze ciasto pieczemy w nagrzanym piekarniku do temperatury 180 stopni Celsjusza przez 50-60 minut. Po wyłączeniu piekarnika ciasto zostawiamy nadal w środku na na 10-15 minut.

Smacznego:)


1 komentarz:

gin pisze...

Wygląda smakowicie :)