niedziela, 26 maja 2013

Chlebek bananowo - rabarbarowy na mące pełnoziarnistej

Orginalny przepis zawierał truskawki, ale z racji tego, że rabarbar jest jeszcze w sprzedaży, musiałam to wykorzystać i tak oto powstało chlebek (a dla mnie ciasto) bananowo-rabarbarowe. UWAGA! Ciasto jest bardzo sycące :)
Przepis pochodzi ze strony cooksjoy z moimi zmianami. 

Składniki:
  • 180 ml mleczka kokosowego
  • 100 g cukru trzcinowego
  • 2 jajka
  • szczypta soli 
  • 2 łyżki miodu lub syropu z agawy
  • 1/4 łyżeczki cynamonu
  • 2 dojrzałe banany
  • 0,5 szklanki płatków owsianych
  • 300 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1 szklanka pokrojonego rabarbaru
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
Wykonanie:

Składniki mokre czyli mleczko kokosowe, cukier, jajka, sól, syrop lub miód mieszamy dość dokładnie w jednej misce. Następnie do naszej masy dodajemy rozgniecione widelcem banany, płatki owsiane i mąkę.  Mieszamy do połączenia składników i na końcu dodajemy obrany i pokrojony na mniejsze kawałki rabarbar. Powstałą masę przelewamy do keksówki o wymiarach 20x10 cm (ja natomiast piekłam w foremce 13x30 wiec wyszło  mi nie za wysokie ciasto). Nasze ciaso pieczemy przez 1 godzine w 180 stopniach, do suchego patyczka. 

Smacznego :) 


Brak komentarzy: