czwartek, 23 maja 2013

Gofry drożdżowe / z dodatkiem drożdży

Dziś pierwszy raz wykonałam je z dodatkiem drożdży. Warto wypróbować przepis na gofry drożdżowe ze względu na to, że gdy rano mamy mało czasu, wyjmujemy ciasto z lodówki i smażymy od razu na gofrownicy. Sam zapach pieczonych gofrów na pewno ściągnie nie jedną osobę do kuchni na pyszne śniadanie :) 



Składniki na 4-5 sztuk:
  • 3/4 szklanki mleka 
  • 4 łyżki masła (ilość przed rozpuszczeniem) 
  • 1 szklanka przesianej mąki (użyłam tortowej) 
  • 1 łyżeczka cukru wanilinowego ( dałam naturalny ekstrakt - 1 łyżeczkę) 
  • szczypta soli 
  • 2/3 łyżeczki drożdży instant 
  • 1 duże jajko 
Wykonanie:
Masło rozpuszczamy w mleku na małym ogniu. Aby wsypać drożdże mieszanina musi mieć "letnią" temperaturę tak, aby nie sparzyć drożdży bo wtedy nic nam z nich nie wyrośnie. Odstawiamy zaczyn na kilka minut. Suche składniki mieszamy w osobnej miseczce.

Następnie zaczyn łączymy z suchymi i dodajemy roztrzepane jajko. Mieszamy do połączenia składników. Ciasto przykrywamy folią i wstawić do lodówki na noc (12-24 h).

Po upływie wyznaczonego czasy rozgrzewamy gofrownicę, posmarowaną cieniutko olejem. Gofry pieczemy na złoto. Studzić na kratce kuchennej.

Podajemy z cukrem pudrem, bitą śmietaną, dżemem, owocami lub czym dusza zapragnie :) Ja moje gofry podałam z jogurtem naturalnym i owocami.

Smacznego :)







Brak komentarzy: