środa, 15 maja 2013

Kruche maślane ciasteczka ze słonecznikiem w karmelu

Uwielbiam ciastka ale to już chyba wszyscy o tym wiedzą ,,dlatego często przygotowuje je sama w domu :) Przepis na ciastka znalazłam na stronie www.malacukierenka.pl, a ten z kolei pochodzi z gazety "Ciasta domowe" z 1994 roku. Ciastka lekko słodkie smakują wyśmienicie, a poza tym są zdrowe bo zawierają słonecznik który jest źródłem wielu kwasów tłuszczowych, witamin i minerałów. Przepis warto wypróbować :)

Składniki (na około 22 sztuki)
Ciasto:

  • 50g cukru
  • 200g masła
  • 1 jajko
  • 300g mąki

Wierzch:
  • 20g cukru
  • 40g miodu
  • 40g śmietanki 30% lub mleka skondensowanego niesłodzonego
  • 30g masła
  • 150g łuskanych pestek słonecznika (ja dodałam również trochę pestek dyni)

Wykonanie: 
Wymieszać razem mąkę i cukier. Na stolnicy dodać masło, wszystko ze sobą posiekać przy użyciu noża. Następnie dodać jajko i szybko zagnieść ciasto. Ciasto wstawić je na 30-60 minut do lodówki.

Ciasto wyjąć z lodówki. Zagnieść i rozwałkować na grubość około 3-4mm. Z ciasta wycinamy krążki/kwadraty o średnicy/szrokości boku  8-10cm. Układamy je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy w temperaturze 190 C przez 10 minut.

Gdy nasze ciastka pieką się już w piekarniku do niewielkiego rondelka wkładamy cukier, miód, śmietankę, masło, następnie doprowadzamy mieszankę do wrzenia i gorujemy około 1 minuty na małym ogniu. Zdejmujemy mieszankę z ognia i dodajemy słonecznik. Mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji. 

Lekko przestudzoną mieszankę słonecznikową nakładamy przy użyciu łyżeczki na podpieczone ciastka. Następnie ciastka wstawiamy ponownie do piekarnika na 8-10 minut.

Smacznego :)
  






3 komentarze:

ola in the kitchen pisze...

Te ciastka musiały być pyszne :D

Natalia pisze...

Prezentują się Bosko!
Zrobiłaś Mi smaka! :D

Pozdrawiam
N.

Anonimowy pisze...

Dzisiaj upiekłam te ciasteczka. Rewelacja. Dzięki za przepis.