poniedziałek, 8 lipca 2013

Bułeczki Świnki dla dużych i małych

Znalazłam kiedyś w zagranicznej gazecie te piękne bułeczki. Bardzo mi się spodobały więc zaczełam szukać przepisu internetu i tak znalazłam przepis na mojewypieki.com. Bułeczki napewno przypadną do gustu i małym i dużym :) 


Składniki (na ok. 15 sztuk)
Na ciasto drożdżowe:
  • 400 g mąki pszennej
  • 1 opakowanie suchych drożdży (7 g) lub 14 g świeżych
  • 1 jajko
  • 200 ml naturalnego jogurtu
  • 100 ml ciepłego mleka
  • pół łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka cukru (można dać mniej, jeśli nadzienie jest wytrawne)
Na ciasto maślane:
  • 150 g mąki
  • 100 g masła
Dodatkowo:
  • 1 jajko roztrzepane z łyżką mleka, do smarowania
  • 1 białko, lekko roztrzepane, do sklejania
Wykonanie:
Wszystkie składniki na ciasto drożdżowe dokładnie wyrabiamy. Ciasto można również wyrobić w maszynie do pieczenia. Następnie miskę z ciastem przykrywamy ręczniczkiem i zostawiamy w ciepłym miejscu do podwojenia objętości.

Składniki na ciasto maślane łączymy razem i dobrze wyrabiamy. Można dodać nadzienie które ja pominęłam np. pieczarki z cebulką i serem.

Ciasto drożdżowe po podwojeniu objętości łączymy z ciastem maślanym i wyrabiamy, by nie było grudek. Przekładamy na stolnicę i rozwałkowujemy na grubość około 5-6 mm. Jeśli bułki będą z nadzieniem to wtedy ciasto wałkujemy bardziej cienko,a na środek kładziemy łyżeczkę nadzienia. Boki natomiast sklejamy białkiem z drugim krążkiem. 

Szklanką (lub w moim przypadku pucharkiem do lodów) wycinamy koła które będą głowami świnek.  Mniejszą foremką wycinamy noski. Uszy wycinałam jako ćwierć mniejszego koła. Wszystkie wycięte elementy sklejamy z głową za pomocą białka. Oczy i dziurki robimy np. pieprzem, goździkami, czekolada, pestkami słonecznika, rodzynkami itp. Należy jednak pamiętać by np. pieprz usunąć przed podaniem dziecku.
Wykonane bułeczki odstawiamy przykryte czystą ściereczką w ciepłe miejsce, do podwojenia objętości. Piekarnik rozgrzewamy do temperatury 200ºC. Przed pieczeniem świnki można posmarować jajkiem (będą ładnie się błyszczeć)
Pieczemy je około 20 - 25 minut. Studzić na kratce.

Smacznego :)

1 komentarz:

Unknown pisze...

:) ale urocze świnki :) pozdrawiam i zapraszam po dania na grilla http://www.zgrilla.pl/szaszlyki-z-piersi-kurczaka-kukurydzy-i-cukinii/