czwartek, 10 lipca 2014

Szkockie ciasteczka owsiane

Owies jest bardzo popularny w wielu słynnych szkockich potrawach regionalnych. Jednym ze szkockich specjałów są ciasteczka owsiane które smakują wybornie z lokalnym serem. Przepis pochodzi z dwutygodnika "Smakowite Wypieki" nr. 2. Polecam :)

Składniki:
  • 125 g mielonych płatków owsianych + dodatkowe mielone płatki do wałkowania
  • 1 łyżeczka soli (ja używam tylko 1/4 łyżeczki)
  • 1/4 łyżeczki sody oczyszczonej 
  • 25 g smalcu
  • 2-3 łyżki wrzątku
Wykonanie:
Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni C lub w przypadku piekarnika gazowego na poziom 4. Dużą blachę do pieczenia smarujemy tłuszczem. DO miski wkładamy rozdrobnione płatki owsiane, sól i sodę.

W niewielkim rondelku roztapiamy smalec. Tłuszcz przelewamy do naczynia z płatkami, solą i sodą. Dodajemy wrzątek i zaczynamy wyrabiać gładkie ciasto.

Gdy ciasto będzie miało już w miarę jednolitą konsystencję, posypujemy blat płatkami owsianymi i rozwałkowujemy je na grubość ok. 3 cm. Za pomocą okrągłej formy o średnicy 7,5 cm wycinamy 12 kół (ja używam zawsze szklanki). W razie potrzeby ciasto zagniatamy ponownie i rozwałkowujemy. 

Ciastka układamy na blaszce i pieczemy przez ok. 20 min lub do momentu, aż staną się chrupkie. Upieczone ciastka wyjmujemy do ostygnięcia. Podajemy z masłem, serem, dżemem lub miodem wrzosowym, który jest szkockim specjałem. Do ciastek doskonale pasuje również wędzony łosoś, serek homogenizowany, siekany szczypiorek.

Smacznego :)




1 komentarz:

Unknown pisze...

Pychotka :)

Zapraszam do mnie na Dietetyczną Pizzę!

www.paczekwkuchni.blogspot.com

Pozdrawiam :)