wtorek, 8 marca 2016

Krótki urlop w Niemczech-Heidelberg, Speyer, Frankfurt

W ubiegłym tygodniu udało mi się wyjechać krótki urlop do Niemiec! Na wyjazd bardzo się cieszyłam, ponieważ zwiedziłam już kilka miejsc na świecie ale akurat w Niemczech nigdy nie byłam. 
Najtańszą dostępną ofertą lotniczą proponowała Lufthansa wylot z Krakowa do Frankfurt Main. Za bilet w obie strony zapłaciłam 472 zł. W cenie miałam mały bagaż do 8 kg oraz zapewniony napój i przekąskę na pokładzie. Podczas lotu do wyboru miałam kanapkę z serem lub kanapkę z indykiem, a spośród napojów kawę, herbatę, soki, a nawet wino czy piwo!  

Pierwszego dnia z samego rana postanowiliśmy zacząć od spaceru po okolicy. Pogoda dopisała więc wybraliśmy się do pobliskiej kawiarnio/piekarni na kawę i słodką bułkę. Po śniadaniu udaliśmy się w kierunku winoteki należącej firmy Schick Weinkeller, który jest jednym z większych producentów wina w tym regionie. Bardzo spodobał mi się ustawiony automat do zakupu wina na zewnątrz winoteki.
 
 

Wnętrze winoteki bardzo ładnie urządzone. Można zobaczyć pięknie ułożone butelki z winem na całej ścianie, zajrzeć do ulotki z winami lub usiąść i skosztować kieliszek wina.




Tego samego dnia wybraliśmy się do oddalonego o około 45 km miasta Heidelberg słynącego z wielu pięknych zabytków m.in. Ruin gotycko-renesansowego zamku, Mostu Karla-Teodora, ratusza czy też Hotelu pod rycerzem (Hotel zum Ritter). Wstęp na teren zamku jest bezpłatny. Musieliśmy jedynie zapłacić kilka euro za parking pod zamkiem.

Widok z ruin gotycko-renesansowego zamku na Heidelberg

Około 80 m nad miastem można podziwiać ruiny gotycko-renesansowego zamku (Heidelberger Schloss) na zboczu góry Königstuhl.
Na starym mieście można zobaczyć wiele sklepów oferujących smakowite produkty :)






Kolejnego dnia pogoda również dopisała więc na wycieczkę wybraliśmy się do Museum Techniki w Speyer. Jako że "jestem transportowcem", muzeum bardzo mi się spodobało. Na miejscu można zobaczyć ogromną ilość zabytkowych eksponatów t.j. samochody, motocykle, samoloty, a nawet eksponaty NASA czy zabytkowe ograny, karuzele i wiele innych. Za wejście do muzeum za bilet dla dorosłej osoby zapłaciliśmy 14 €.


W muzeum można zajrzeć do wnętrza 2 samolotów Lufthansy.
Na terenie muzeum jest restauracja, gdzie można odpocząć, wypić kawę lub zjeść obiad.
Ostatniego dnia wylot miałam zaplanowany na godzinę 16.30, dlatego rano postanowiliśmy się udać i zobaczyć Frankfurt z wieżowca Main Tower. Jako że była to niedziela bez problemu zaparkowaliśmy samochód na jednym z parkingów we Frankfurcie. Za wejściówkę dla dorosłej osoby zapłaciliśmy 6,50 €. Przed wjazdem na dach wieżowca musieliśmy przejść kontrolę osobistą. Na 56 piętro wieżowca wjeżdża się win w mniej niż 1 min. Widok rozciągający się ze szczytu jest przepiękny. Z góry można było zobaczyć wiele ciekawych budynków. Nie spędziliśmy jednak za wiele czasu na dachu, ponieważ wiał mocy i zimny wiatr.


Podsumowując, wycieczkę uważam za udaną. Pogoda dopisała dzięki czemu wszystko to co wstępnie zaplanowałam jeszcze w Polsce udało się zrealizować :)

Brak komentarzy: