czwartek, 3 września 2015

Sałatka Grecka idealna na lekki obiad

W trakcie upałów nikomu nie chce się chyba stać w kuchni i gotować. Najlepszym rozwiązaniem na obiad jest zjedzenie lekkiej sałatki, która nie obciąży znacząco naszego żołądka, ale i dostarczy wielu witamin i minerałów. Ta popularna, bardzo prosta i szybka w wykonaniu sałatka świetnie sprawdzi się również na kolację, jak i na weekendowym grillu ze znajomymi. Polecam :)
Składniki (na 2 porcje):
  • 1/2 główki sałaty lodowej (użyłam gotowej mieszanki sałat)
  • garść pomidorków koktajlowych lub 2 średniej wielkości pomidory
  • 1/2 cebuli (najlepiej czerwonej)
  • garść czarnych oliwek
  • 200 g sera feta
  • 2-3 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżka octu balsamicznego
  • 1 łyżka wody
  • 1/2 łyżeczki suszonego oregano
  • pieprza i sól do smaku
  • listki bazylii do dekoracji
Wykonanie:
Oliwę z oliwek mieszamy z suszonym oregano, szczyptą soli i pieprzu oraz octem i łyżką przegotowanej wody. Pomidory myjemy i osuszamy. Cebulę obieramy i kroimy na krążki lub piórka. Oliwki wyjmujemy z zalewy (można pokroić na plasterki lub dodać bezpośrednio całe). Ser feta kroimy w kostkę.  Sałatę myjemy i osuszamy na ręczniku (ja użyłam gotowej mieszanki sałat która już była umyta). Wszystkie składniki dodajemy do miski i delikatnie mieszamy lub przekładamy na talerze,a wierzch dekorujemy listkami bazylii. Osobno w mniejszym naczyniu podajemy przygotowany sos.

Smacznego :)

* Sałatkę można podać w towarzystwie grzanek.



  Z dziećmi i dla dzieci   
Warzywa psiankowate 2015

Wegetariański obiad V
Warzywa psiankowate 2015

Pora na pomidora!

6 komentarzy:

mopswkuchni pisze...

Witam, jeśli wklejasz mój banerek blogowy, to podlinkuj go proszę także prawidłowo do zaproszenia do akcji z mojego bloga. Pozdrawiam

kasia pisze...

U mnie w domu na pewno by się sprawdziła!
Uwielbiamy sałatki wszelakie...
:)

Dziekuję za udział w akcji 'Dla dzieci' na Mikserze.
Kasia
www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

Kasia Jastrzębska | Pełny talerz pisze...

Na taką sałatkę zawsze mam ochotę :)
Dziękuję za dodanie do akcji pomidorowej :)

Kasia Jastrzębska | Pełny talerz pisze...

Na taką sałatkę zawsze mam ochotę :)
Dziękuję za dodanie do akcji pomidorowej :)

Kasia Jastrzębska | Pełny talerz pisze...

Na taką sałatkę mam zawsze ochotę ;)
Dziękuję za dodanie do akcji pomidorowej :)

mopswkuchni pisze...

U mnie zazwyczaj jest na kolację, ale na obiad, gdy jest ciepło jest idealna. Dziękuję za dodanie do akcji psiankowatej :)