piątek, 24 października 2014

Cielaczek - sernik na murzynku

Cielaczek upiekłam ze względu na to że spodobała mi się ... jego nazwa :P Cielaczek różni się nieco od popularnego sernika na ucieranym spodzie, a mianowicie od Isaury. Ciasto z tego przepisu wychodzi bardzo smaczne. Delikatne kakaowe ciasto i kremowa serowa masa sprawiają, że Cielaczek smakuje wybornie. Jeśli w sernikach nie lubicie zagniatać ciasta na spód, przygotujcie właśnie sernik na ucieranym cieście :)

Składniki (na 40 x 22 cm)
Na ciasto:
  • 2 jajka
  • 1 szkl. mleka
  • 1/2 szkl. cukru
  • 1 łyżeczka cukru wanilinowego
  • 2 łyżki powideł śliwkowych (można pominąć)
  • 2 szkl. mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 2 łyżki kakao
  • 3/4 szklanki oleju
Masa serowa:
  • 750 g zmielonego twarogu (lub dobrej jakości twarogu z wiaderka)
  • 3 jajka
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej lub mąki pszennej
  • 1 budyń wanilinowy
  • 1/2-3/4 szklanki cukru pudru
Wykonanie:

Suche składniki przesiewamy do miski. Jajka miksujemy z cukrem i cukrem wanilinowym. Następnie do jajek dodajemy mleko i wg. uznania łyżkę dżemu. Później dosypujemy suche składniki i wlewamy olej. Wszystko razem mieszamy. Ciasto wylewamy do przygotowanej blachy wyłożonej papierem do pieczenia.

Ser miksujemy z pozostałymi składników. Łyżką nakładamy masę serową na na ciasto czekoladowe. Ciasto wkładamy do piekarnika na grzanego do 180 C i pieczemy przez ok. 50 minut. Studzimy i wkładamy do lodówki na kilka godzin. Wierzch ciasta przed podaniem można polać dowolną polewą lub posypać cukrem pudrem.

Smacznego :)



14 komentarzy:

RedHead pisze...

Mnie urzeka i nazwa i wygląd. Mniam :)

Gotuje na co dzień pisze...

super! na pewno wypróbuję ;) zapraszam na ciasto z pierniczkami:pozdrawiam
http://gotujenacodzien.blogspot.com/2014/09/ciasto-z-pierniczkami-wg-anastazji.html

gin pisze...

Wygląda świetnie :)

Anonimowy pisze...

Upiekłam i pokochałam, za szybkość wykonania, za smak i cudowny wygląd :) Pozdrawiam :)

Anonimowy pisze...

A jaki rozmiar blaszki

Słodkie Niebo pisze...

Rozmiar blaszki zamieszczony jest w przepisie :) Użyłam formy o wymiarach 40 x 22 cm.

Anonimowy pisze...

Witam, upiekłam wczoraj "cielaczka" i niestety, nie smakuje mi. Murzynek wyszedł suchy, a masa serowa taka sobie, ale to z pewnością wina sera - mógł być lepszy. Dlaczego murzynek nie jest wilgotny? Jadłam to ciasto wielokrotnie u znajomej i zawsze było wilgotne i nie można było mu się oprzeć...

Słodkie Niebo pisze...

Może pominęła Pani dodatek powideł? Dzięki nim ciasto jest bardziej soczyste. Odnośnie sera to możliwe, że ser którego Pani użyła był zbyt "wodnisty" jeśli chodzi o ser z wiadeka lub jeśli był to twaróg to był zbyt chudy. Sery tłuste w ciastach smakują zdecydowanie lepiej.

Pozdrawiam :)

Unknown pisze...

Można użyć więcej sera na 1kg z wiaderka ?

Słodkie Niebo pisze...

Można dodać więcej niż 750 g sera czyli 1 kg o którym piszesz, jednak zalecałabym wówczas dodanie dodatkowo 1 łyżki mąki pszennej lub ziemniaczanej do masy serowej :)

Unknown pisze...

Zrobiłam,jest pyszny.Do sera dodałam budyń waniliowy i ekstrakt cytrynowy,a do murzynka czarne kakao odkryte całkiem niedawno.Wychodzi super kontrast.Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Wczoraj zrobiłam, dziś rano spróbowałam do kawki �� Pyszny ��
BARDZO prosty do przygotowania. Ja dodałam 1kg. sera z wiaderka Président i dodałam dodatkowo 1 łyżkę mąki. Nie za słodki. Napewno zagości na moim stole nie raz ����

Unknown pisze...

A jakie kakao dodać do tego ciasta ?

Lidżan pisze...

Właśnie się piecze🤤