wtorek, 10 marca 2015

Frytki z batatów

Bataty nazywane są również jako słodkie ziemniaki. Można z nich wyczarować dania wytrawne, jak i słodkie śniadania czy desery.Nigdy wcześniej nie jadłam batatów. Byłam ciekawa ich smaku, więc gdy kilka dni temu zauważyłam je w jednym sklepie, postanowiłam kupić kilka z nich. Widziałam kiedyś przepis na frytki z batatów, więc postanowiłam zacząć właśnie od tego prostego przepisu. Robiłam wiele razy frytki z ziemniaków pieczone w piekarniku, więc wiedziałam że muszą się udać :) 
Frytki po upieczeniu mają inna konsystencje od frytek z ziemniaków, a mianowicie są miękkie, nie chrupią ale... smakują wyśmienicie !!! Frytki można przyrządzić również z takimi przyprawami jak papryka słodka, papryka pikantna, tymianek i podać z ulubionym sosem pomidorowym lub czosnkowym.


Składniki (na 2 porcje):
  • 700 g batatów (1 duży lub 2 małe)
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżeczka suszonego rozmarynu/ziół prowansalskich lub innych ulubionych
  • pieprz i sól
Wykonanie:
Bataty obieramy, płuczemy i odsączamy z nadmiaru wody na papierowym ręczniku. Następnie kroimy je w kształt frytek. Frytki dokładnie mieszamy z oliwą z oliwek, ziołami i przyprawami. Następnie przekładamy frytki na blachę. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez 20- 25 minut co jakiś czas mieszając frytki drewnianą szpatułką aby równo się upiekły.

Frytki z batatów możemy podawać jako samodzielne danie lub jako dodatek do obiadu. 

Smacznego :) 



Bataty everywhere
Wielki Post 2015

3 komentarze:

pinkyyy pisze...

Takie frytki są najlepsze na świecie! I do tego wyglądają cudownie :)

Agnieszka pisze...

Frytki z batatów to najlepsza rzecz na świecie!

Frytownica pisze...

Super przepis. Zjem z przyjemnością!