sobota, 14 marca 2015

Zdrowe kakaowo- bananowe ciasto z fasoli (bezglutenowe, bez mąki)

Ciasta z fasoli są bardzo szybkie w wykonaniu i zawsze się udają. Rzecz polega na wrzuceniu wszystkich składników do miski i ich zblenderowaniu na jednolitą masę. Ciasto nie zawiera ani grama mąki, jest mega zdrowe bo zawiera składniki bogate w witaminy i minerały, a po upieczeniu smakuje wspaniale. 
P.S. Opcja dla łasuchów: do ciasta przed pieczeniem możecie dołożyć dodatkową łyżkę cukru lub ciasto polać polewą czekoladową.

Składniki (keksówka 11x20 cm):
  • 1 puszka czerwonej fasoli 
  • 2 jajka
  • 2 łyżki kakao
  • 1 banan
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżka mielonego lnu
  • 1 łyżka syropu klonowego lub miodu
  • kilka kropel aromatu migdałowego
Polewa:
  • 3-4 łyżki oleju kokosowego
  • 3 łyżki wody
  • 2 łyżki kakao
  • 1 łyżka cukru trzcinowego
Wykonanie:

Fasolę płukamy na sitku. Blenderujemy ją z pozostałymi składnikami, aż do uzyskania jednolitej konsystencji. Ciasto przelewamy do niewielkiej keksówki wyłożonej papierem do pieczenia, następnie wkładamy ją do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 30 minut. 
Po upieczeniu ciasta, wyjmujemy je z foremki łapiąc za papier do pieczenia i wyciągając na kratkę do pieczenia. 

Wszystkie składniki na polewę wkładamy do niewielkiego rondelka i mieszamy do zagotowania. Szybko ściągamy z ognia i jeszcze gorącą polewą polewamy ciasto. Ciasto jemy dopiero po całkowitym wystygnięciu i przechowujemy w lodówce.

Smacznego :) 
Ciasto bez polewy (15 porcji) to ok. 728,31 kcal
B 43,32 [g]
W 88,46 [g]
T 19,28 [g]

W 1 porcji. 48 kcal
B 2,88 [g]
W 5,9 [g]
T 1,29 [g]
 
Polecam również Tort z fasoli :)





16 komentarzy:

Charlotte pisze...

Też je wczoraj zrobiłam, rozpływa się w ustach ! :)

Foodmania pisze...

pyszne ciacho!

Unknown pisze...

Ile gramów tej fasoli ?jakkiej welkosci ta puszka. Piec na termooniegu czy innym programie?

Słodkie Niebo pisze...

Puszka fasoli 400 g (po odsączeniu zalewy wychodzi ok. 240 g). Piekłam w piekarniku z funkcją grzania góra-dół. Termoobiegu używam tylko gdy piekę ciasta kruche lub suszę owoce.

Rodzinne podróżowanie pisze...

Witam, mam pytanie, nie mam mielonego lnu, można go czymś zastąpić?

Słodkie Niebo pisze...

Mielony len można pominąć, ciasto i tak wyjdzie. Ewentualnie można również go zastąpić łyżka mąki gryczanej lub ryżowej.

poliptyk pisze...

właśnie piekę :-)

Gosia testuje pisze...

Ciasto upiekła. Nie wiem czemu, ale mi ciasta opadło. Nie dodałam lnu ani zamiast tego mąki. Czy może być tego przyczyna ? Smakowo całkiem dobre.

Anonimowy pisze...

płukamy?

Słodkie Niebo pisze...

A czy dokładnie pani odsączyła fasole ? Możliwe że zawierała ona sporą ilość wody.

anjaw83 pisze...

Ciasto już zagościło w moich przepisach :)
Uwielbiam.
Mina smakoszy, to fasola :)
Bezcenna

Unknown pisze...

Ok, ale ja musiałem piec 60 minut

Unknown pisze...

Ok, ale ja musiałem piec 60 minut.

Anonimowy pisze...

czy można nie dodawać jajek albo je czymś zastąpić?

Słodkie Niebo pisze...

W tym przepisie nie rezygnowałabym jednak z dodatku jajek.

Magonki pisze...

Hej właśnie robię to ciasto, zamiast lnu dałam chia, bo tylko je miałam w domu póki co wyrasta ładnie :)