wtorek, 3 lutego 2015

Ciastka z burakiem - bez cukru, bezglutenowe, bez jajek, bez mleka

Najczęściej spotyka się wypieki z marchewką, jabłkami no i czasem z przewinie się gdzieś ziemniak czy cukinia w danym przepisie. Uwielbiam ciastka i uwielbiam buraki. Postanowiłam więc połączyć ze sobą te dwa fakty i przygotować ciastka z burakiem i to w wersji bezglutenowej :) 
Ciastka są banalne do wykonania. Przed pieczeniem wyglądały cudownie różowo, po upieczeniu straciły jednak częściowo swój kolor, choć w smaku były wyśmienite !!! Nie spodziewałam się że wyjdą aż takie smaczne, wewnątrz delikatnie ciągnące, na zewnątrz chrupiące i lekko twarde. Polecam wszystkim :)
Składniki (ok. 30 sztuk):
  • 1 średniej wielkości burak
  • 1 szkl. mąki bezglutenowej np. Schar
  • 5 łyżek margaryny
  • 1 łyżka miodu
  • 1/4 łyżeczki sody
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • szczypta soli
Wykonanie:
Ugotowanego i obranego buraka ścieramy na tarce o ostrych brzegach lub miksujemy w blenderze. Do miski przesiewamy mąkę z sodą, cynamonem i szczyptą soli. Dodajemy miód, margarynę w temperaturze pokojowej, sok z cytryny  i puree z buraka. Wszystkie składniki łączymy w misce ręką, łyżką lub mikserem. Jeśli ciasto będzie za mokre dodajemy odrobinę mąki, jeśli za suche, dodajemy dodatkowo kilka kropel soku z cytryny. Blachę wykładamy papierem do pieczenia. Z masy formujemy małe kulki które spłaszczamy widelcem na blaszce. Ciastka pieczemy w temperaturze 170 stopni przez ok. 20 min. Po upieczeniu można posypać ciastka cukrem pudrem.

Smacznego :) 

1 ciastko to ok. 32,81 kcal
B [g] 0,23
W [g] 3,97
T [g] 1,7

Ciastka przed pieczeniem :)





8 komentarzy:

sylwia pisze...

wyglądają smakowicie :)

Mikołaj Plich pisze...

Fajne ciacha, ja piekłem drożdżówkę z burakiem i też po upieczeniu lekko wyblakła :)

Słodkie Niebo pisze...

Wyglądają i smakują niesamowicie ! :) Polecam wypróbować przepis :)

Foodmania pisze...

ale mają świetny kolor! :)

Anonimowy pisze...

można je wykonać ze zwykłej mąki?

Unknown pisze...

Jutro mam w planie przygotowanie tyć ciastek, ale zamierzam zamienić mąkę na kasztanową. Mam nadzieję, że wyjdą równie pyszne jak Pani.

Unknown pisze...

Dzis w nocy robiłam te ciasteczka. Oczywiście zmieniłam trochę składniki po swojemu jak zwykle :) Wyszły ciemniejsze niż te Pani, ale smakują identycznie jak speculaas, holenderskie pierniki.

Słodkie Niebo pisze...

Cieszę się że ciasteczka smakują ! Pozdrawiam ! :)