wtorek, 2 kwietnia 2013

Babka drożdżowa z ziemniakami

Babkę drożdżową piekłam pierwszy raz w swoim życiu. Zanim się jednak za nią zabrałam szukałam w sieci przepisu i znalazłam taki który był wyjątkowy, ponieważ w swoim składzie zawierał... ziemniaki :) Babka wyszła bardzo dobra, więc szybko zniknęła ze  stołu. Przepis ze zmianami pochodzi z blogu mojekucharzenie.blox.pl

Polecam również przepis na Babkę kryzysową:)


Składniki: 
  • 400 g mąki pszennej
  • 1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 op.cukru waniliowego
  • 2 ugotowane ziemniaki
  • 1 op.suchych drożdży (7 g ) - (dałam 25 g świeżych drożdży)
  • szczypta soli
  • 75 g cukru pudru
  • 125 ml mleka
  • 100 g stopionego masła
  • 4 żółtka
  • 3 łyżki oleju lub oliwy z oliwek
  • 100 g rodzynek (pominęłam)
Wykonanie:
Mleko lekko podgrzewamy, ziemniaki rozgniatamy na puree. Mąki przesiewamy do miski, dodajemy cukier waniliowy, cukier puder, suche drożdże*, sól i ziemniaki. Mieszamy. Dolewamy letnie mleko, masło, żółtka i oliwę, następnie wyrabiamy gładkie ciasto

Wyrobione ciasto przykrywamy ściereczką i odstawiamy na około 1 h. Wyrośnięte ciasto chwilę wyrabiamy i przekładamy do natłuszczonej formy. Ja nałożyłam ciasto do połowy metalowej formy z kominem, a pozostałą część do małej keksówki (ciasto sporo urośnie). Przykrywamy formy ściereczką lub folią i odstawiamy jeszcze na chwilę. Babki pieczemy w temperaturze 160°C przez około 40-45 minut.

Upieczone studzimy na kratce i posypujemy cukrem pudrem lub polewamy lukrem.

Smacznego :)

*Jeżeli dodajemy świeże drożdże, to najpierw należy zrobić zaczyn: drożdże rozetrzeć z cukrem i 2 łyżeczkami mąki, zalać letnim mlekiem i odstawić w ciepłe miejsce do momentu, aż zacznie rosnąć i podwoi objętość. Następnie połączyć z pozostałymi składnikami.
 

Brak komentarzy: