niedziela, 7 lipca 2013

Szwedzkie babeczki z musem jabłkowym

Bardzo lubię babeczki z różnymi nadzieniami. Jednak kiedy od czasu do czasu kupię sobie jedną w cukierni nie zawsze mi smakuje. A to twarda jak skała, a to prawie nie ma w niej nadzienia, a jak jest to zdarza się że nie jest ono w smaku takie jakie byśmy chcieli. Postanowiłam więc sama zrobić kruche babeczki w domu. Wybrałam do nich nadzienie jabłkowe z prażonymi migdałami, bo takie własnie najbardziej lubię. Wyszły kruche, nie za słodkie i takie jakie sobie dziś wymarzyłam :) 

Polecam również przepis na pyszne Tartaletki z jabłkami :)

Składniki:
Na ciasto:
  • 150 g mąki pszennej (dałam 100 gr krupczatki i 50 g mąki tortowej)
  • 5 łyżek masła (NIE margaryny!!!)
  • 1 jajko
  • 50 g cukru pudru
Dodatkowo:
  • mus jabłkowy
  • 1-2 łyżki prażonych migdałów
  • cukier puder do posypania babeczek
Wykonanie:

Składniki na ciasto łączymy i zagniatamy ciasto. Wstawiamy je do lodówki na około 1 godzinę. 

Foremki na babeczki smarujemy masłem. Ciasto rozwałkowujemy. Foremkę oblepiamy ciastem, a następnie nakładamy do niej mus jabłkowy wymieszany z prażonymi migdałami. Pozostałe ciasto rozwałkowujemy i wycinamy pustą foremką krążki. Brzegi ciasta smarujemy zimną wodą i układamy w foremkach wypełnionych musem.
Babeczki pieczemy 25-30 minut w piekarniku rozgrzanym do temperatury 180 C. 
Po upieczeniu posypujemy cukrem pudrem.

Smacznego :)





Brak komentarzy: