piątek, 2 października 2015

Pudding z Chia z owocami i miętą (na płaski brzuch)

Chia czyli szałwia hiszpańska wywodzi się z Ameryki Południowej. Obecnie jej największe zbiory pochodzą głównie z Meksyku i Gwatemali. A czemu szałwia hiszpańska zyskuje coraz więcej zwolenników nie tylko w naszym kraju ? Odpowiedź jest bardzo prosta. Nasiona są bogate w kwasy tłuszczowe Omega 3 i Omega 6. Zawierają również sporą ilość witamin, minerałów oraz ... białka! Dodatkową zaletą jest sposób przygotowania. Nasiona wystarczy zalać wodą, sokiem, mlekiem, a one podobnie do siemienia lnianego podwoją swoją objętość i nabiorą śliskiej osłonki. Nasiona chia stosowane są głównie w puddingach, koktailach lub deserach.

Składniki:
  • 2 łyżki nasion chia
  • 1/2 szkl. mleka roślinnego
  • 1/2 szkl. jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka syropu z agawy/miodu
  • świeże owoce np. ♥ nektarynka, maliny, borówki 
Wykonanie:
Do słoiczka lub szklanki wsypujemy nasiona chia. Dodajemy mleko, jogurt, miód. Całość mieszamy. Słoik możemy zamknąć. Tak przygotowany pudding wstawiamy do lodówki. Po 1 lub 2 h mieszamy i odstawiamy na noc do lodówki. Rano gotowy pudding dekorujemy dowolnymi owocami, dżemem lub orzechami.

Smacznego :)



Foodki - fotografie potraw i zdjęcia kulinarne

1 komentarz:

Magdalena Kuchaja pisze...

pudding chia z owocami to jeden z lepszych deserów!