niedziela, 16 czerwca 2013

Ciasto francuskie a'la Hot dog

Dziś prezentuje bardzo szybkie w przygotowaniu hot dogi w cieście francuskim. Hot dog kojarzy mi się z dość śmieszną sytuacja, kiedy to stałam w kolejce do jednego z fast foodów i mały może 6-7 letni chłopczyk stał w kolejce z tata przede mną mówił  do pani ekspedientki "Ja chce hot doga ale bez parówki !". Mnie jednoznacznie hot dogi kojarzą się z parówką :P no ale chyba każdy miał dziwne połączenia smaków lub też pewnych rzeczy wogóle nie jadł. Ja przez całą "zerówkę" jadłam w szkole tylko kanapki z dżemem. Nie lubiłam wędlin, kiełbas, mięsa, a teraz nie wyobrażam sobie grilla lub hot doga bez kiełbaski :) 
A jakie były wasze dziecięce upodobania smakowe ?


Składniki:
  • 1 opakowanie gotowego ciasta francuskiego
  • 4 parówki
  • kilka ogórków konserwowych
  • kilka plasterków sera
  • keczup
  • szczypta tymianku
Wykonanie:

Parówki obieramy z foliowej skórki. Kroimy na 3 części. Ciasto francuskie rozwijamy  z papieru i dzielimy na kwadraty o boku 7-8 cm. Na każdy kwadrat ciasta kładziemy kawałek sera, parówkę układamy po przekątnej. Następnie kładziemy kawałeczek ogórka, robimy kleks keczupu i ewentualnie posypujemy szczyptą tymianku. Rogi ciasta składamy do środka.
Hot dogi układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piekarnik rozgrzewamy do temperatury 200°C. Pieczemy ok.15 minut lub do zarumienienia.


Smacznego :)

* Do wnętrza hot doga możemy również włożyć plasterek ogórka kiszonego, czerwoną cebulę, kawałek czerwonej papryki itp. 

Polecam również Croissanty/Rogaliki z kiełbasą, serem i papryką oraz Sakiewki z ciasta francuskiego z kiełbaską, ogórkiem i żółtym serem.


Brak komentarzy: