piątek, 15 sierpnia 2014

Babka marmurkowa

Jeśli do kawy, herbaty lubicie zjeść kawałek babki z pewnością przypadnie wam do gustu dzisiejszy post w którym do zamieszczam przepis na Babkę marmurkową, który to znalazłam w książce mojej mamy "Kuchnia Polska" z 1985 roku. Jak zawsze przepis nieznacznie zmieniłam i zamiast 250 g mąki pszennej, dałam 150 g, a pozostałą część zastąpiłam mąką ziemniaczaną. Jako że lubię cytrusowy zapach takich babek, dodatkowo dodałam skórkę i sok z cytryny. Polecam :)
Składniki:
  • 25 dkg mąki (dałam 15 dkg mąki pszennej i 100 g mąki ziemniaczanej)
  • 10 dkg masła lub margaryny
  • 12 dkg cukru-pudru
  • olejek migdałowy (pominęłam)
  • wanilia
  • 2 duże jajka
  • 1/2 paczki proszku spulchniającego (dałam 2 łyżeczki proszku do pieczenia)
  • 1/8 l mleka kwaśnego
  • 2 dkg kakao
  • skórka i sok z 1/2 cytryny
  • 2 dkg margaryny do formy
  • 2 dkg tartej bułki do formy
Wykonanie:

Mąki zmieszać z proszkiem, przesiać. Miękkie masło utrzeć, dodawać kolejno żółtka, przesiany cukier, wanilię, kwaśne mleko, otartą skórkę z cytryny, olejek migdałowy, sok z cytryny. Wszystkie składniki starannie utrzeć. Ubić i dodać pianę, przesypać mąką zmieszaną z mąką ziemniaczaną, lekko wymieszać.

2/3 ciasta wyłożyć do przygotowanej , wysmarowanej  i wysmarowanej bułką formy, resztę wymieszać z kakao i włożyć na wierzch ciasta jasnego (ciasto z kakao jest bardziej gęste i w czasie pieczenia opadnie w środek ciasta jasnego). Piec 30-40 minut. Gdy ciasto jest suche (spróbować drewnianą szpilką), wyjąć, lekko ostudzić, wyrzucić z foremki. Gorącą babkę oprószyć cukrem z wanilią. 

Smacznego :) 



Babki Wielkanocne 2015
Lato w pełni!
Z dziećmi i dla dzieci 2014

7 komentarzy:

kasia pisze...

Dawno, daaaawno nie jadlam...
Poniekad smak dziecinstwa, bo w domu mojej matki bywala...
:)
Jest mi bardzo milo, ze bierzesz udzial w akcji dziecinnej na Mikserze.
Kasia
www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

Zdrowie na języku pisze...

Zainspirowała mnie Pani do samodzielnego jej przygotowania :) Wyszła przepyszna :)
Serdecznie pozdrawiam :)
http://zdrowyjezyk.blogspot.com/2014/08/babka-marmurkowa.html

Słodkie Niebo pisze...

Ogromnie się cieszę że ciasto smakowało :)

Just Megik pisze...

Bardzo fajna babka :) Chciałabym zrobić, ale w opisie przygotowania nie widzę widniejącej w składnikach kwaśnej śmietany - kiedy należy ją dodać do ciasta? :)

Słodkie Niebo pisze...

Poprawiłam już przepis :) W skrócie to kwaśne mleko dodajemy do mokrych składników. Gdyby nadal było coś nie jasne proszę pisać :)

Tenkwa pisze...

Z samego wyglądu już wydaje się pyszna. Postaram się jutro zrobić własną na bazie podanego tutaj przepisu. Moja ostania z książki wyszła dość zakalcowata. Mam nadzieję, że ta będzie super. Choć może być to też wina piekarnika. Dziękuję za przepis!

eFakty24.pl pisze...

Przepięknie to wygląda! Postaram się zrobić coś podobnego i wrócę z informacją :)