piątek, 14 czerwca 2013

Zdrowe razowo - otrębowe muffiny z marmoladą

Jedne z moich ulubionych muffin. Są bardzo szybkie, a w ich skład wchodzą same dobre rzeczy, mąka razowa, otręby i kakao. Będą idealnie pasować na drugie śniadanie lub na podwieczorek.
Przepis znalazłam na kotlet.tv i trochę zmodyfikowałam. 

Składniki (na około 12 muffin):
  • 3/4 szkl otrębów np. pszennych
  • 3/4 szkl mąki pszennej razowej (typ 2000)
  • 1/2 szklanki cukru trzcinowego lub innego słodzidła
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki kakao o obniżonej zawarości tłuszczu
  • 2 jajka
  • ok. 70 g masła rozpuszczonego
  • 1 łyżeczka miodu
  • 3/4 szklanki chudego mleka
  • marmolada (można użyć dżemu jednak ja polecam marmoladę)
Wykonanie:

Przygotowuje 2 miski. Do pierwszej dodaje wszystkie składniki suche które mieszam, do drugiej miski dodaje składniki mokre które również mieszam. Do składników mokrych dodaje składniki suche i mieszam łyżką lub trzepaczką do połączenia składników. Metalową formę wykładam papilotkami, jeśli będziemy używać silikonowych foremek nie ma potrzeby wykładania ich papilotkami. Do foremek dodaje po łyżce ciasta, kładę łyżeczkę marmolady i znów łyżkę ciasta (ja użyłam foremek kwadratowych i okrągłych). Należy pamiętać o tym, aby foremki napełniać do 3/4 wysokości.
Muffiny wkładamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 200 stopni na 25-30 minut.

Smacznego :)
Polecam również inne moje przepisy m.in. na:

 

Brak komentarzy: