czwartek, 6 lutego 2014

Muffiny ryżowe z czekoladą i masłem kokosowym - bezglutenowe

Kolejny przepis dla osób na diecie bezglutenowej. Tym razem dodaje przepis na muffiny z mąki ryżowej. Robiłam je kiedyś gdy siostra była na diecie bezglutenowej. Bardzo przypadł mi do gustu wtedy ich smak, więc postanowiłam upiec je jeszcze raz. Przepis znalazłam tu
Polecam również Muffiny z marcepanowymi różyczkami :) 

  
Składniki: (na 6 dużych lub około 10 małych muffin)
  • 1 1/3 szklanki mąki ryżowej (użyłam zwykłej nie pełnoziarnistej)
  • 1/3 szklanki cukru pudru
  • 1 łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 1/3 szklanki oleju o neutralnym smaku
  • 1/3 szklanki mleka krowiego
  • 1 duże jajko
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • kilka łyżeczek masła kokosowego
  • kawałki czekolady białej deserowej, gorzkiej, mlecznej ogólnie jaką kto ma
Wykonanie: 

Przygotowujemy 2 miski. Do jednej przesiewamy suche składniki, do drugiej mokre i mieszamy. Następnie zawartość obu misek łączymy i mieszamy do uzyskania w miarę jednolitej konsystencji. Blaszkę do muffinek wykładamy papilotkami lub przygotowujemy silikonowe foremki. Foremki zapełniamy do połowy, kładziemy niewielką łyżeczkę masła kokosowego i kawałek czekolady. Resztę ciasta rozkładamy równo do wszystkich foremek. Muffiny pieczemy około 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

Smacznego :)
 


 
Śniadanie mistrzów
Kokosowo

Brak komentarzy: