wtorek, 25 lutego 2014

Deser z bitą śmietaną i musem truskawkowo - rabarbarowym, szybki i łatwy

Po zimie w lodówce zostało mi trochę mrożonych owoców. Postanowiłam z nich przyrządzić orzeźwiający i bardzo smaczny mus który podałam wraz z bitą śmietaną :) Do wykonania deseru użyłam śmietany w proszku bo jedynie taką miałam w domu. Do wykonania deseru możecie jednak wykorzystać prawdziwą śmietanę 30 % lub 36 %. Jestem pewna że przygotowany deser będzie równie smaczny :) Polecam :)
 

Składniki (na ok. 4 desery jednak to zależy od wielkości pucharków):

Bita śmietana:
  • 1 bita śmietana w proszku
  • zimne mleko do przygotowania śmietany
  • 1 galaretka cytrynowa /morelowa/ pomarańczowa itp
 Na mus truskawkowy:
  • 300 g mrożonych owoców (truskawek, rabarbaru co komu zostało )
  • 2 łyżki żelatyny
  • 1/2 szkl gorącej wody
  • 1 łyżka cukru pudru
Wykonanie:

Galaretkę rozpuszczamy w 1 szklance gorącej wody. Śmietanę przygotowujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Gdy śmietana będzie już sztywna, dodajemy stopniowo ostudzoną galaretkę. Miksujemy do momentu, aż galaretka dobrze połączyły się ze śmietaną. Gotową ubitą śmietanę przekładamy do pucharków/szklanek i wstawiamy do lodówki.

Owoce wyjmujemy z zamrażarki i pozostawiamy na około 1 godzinę do rozmrożenia. Żelatynę rozpuszczamy w szklance. Do miski z owocami przelewamy jeszcze gorącą żelatynę, dosładzamy ewentualnie cukrem pudrem i całość rozdrabniamy za pomocą blendera. Gotowy mus przelewamy do pucharków z bitą śmietaną i ponownie wstawiamy do lodówki do stężenia. Po kilku godzinach spędzonych w lodówce deser jest gotowy do podania

Smacznego :)



Zużywamy zapasy przed wiosną

Brak komentarzy: