poniedziałek, 2 września 2013

Czekoladowe muffiny z ciecierzycy (bezglutenowe, bez tłuszczu, bez mąki)

Po muffinach z fasoli wpadłam na pomysł wykonania słodkich muffin z ciecierzycy. Muffiny robi się bardzo szybko, jeśli używamy ciecierzycy z puszki. Jeżeli zdecydujemy się jednak wykonać je z suchej ciecierzycy będzie ją należało moczyć w wodzie bez soli całą noc i dopiero ugotować (ciecierzycę można kupić w prawie każdym większym supermarkecie). Wyszły bardzo smaczne i lekko wilgotne.
 Polecam do szkoły, jako że dziś rozpoczyna się rok szkolny !


Składniki (na około 8 muffinek):
  • puszka ciecierzycy (lub 240 g ugotowanej cieciorki)
  • 1 kopiasta łyżka odtłuszczonego kakao
  • 90 g jogurtu naturalnego
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki słodziku do pieczenia 
  • kropla aromatu pomarańczowego
Wykonanie:

Ciecierzycę płuczemy i odsączamy a następnie miksujemy blenderem. Dodajemy pozostałe składniki i mieszamy ze sobą. Przelewamy do silikonowych foremek. Muffiny pieczemy przez 25-30 minut w piekarniku nagrzanym do temperatury ok. 170 stopni.  Studzimy i dopiero podajemy. Nie jemy na ciepło !

Smacznego :)


Polecam również inne moje przepisy m.in. na:





10 komentarzy:

Tyna pisze...

Jeszcze nie robiłam muffinek z fasoli albo ciecierzycy i na pewno niedługo to nadrobię, bo jestem ciekawa efektu:)

Kuchnianawzgorzu.pl - Ulcik pisze...

czad ! bardzo mi się podobają .. po dietetycznym cieście czekoladowym ( z fasoli ) które u mnie w pracy zrobiło furorę teraz czas na ciecierzycę :)

Saudyjskie Wielbłądy pisze...

Dzięki za przepis i poproszę o więcej :)
Wszystkie składniki są w Arabii bez problemu dostępne

pozdrawiam
Paweł

Szybkie gotowanie pisze...

Jakiś czas temu robiłam ciasto z ciecierzycy bez cukru, mąki i tłuszczu. Wygląda na to, że wpadłaś na podobny pomysł?;) http://nietracczasunagotowanie.blogspot.com/2013/08/ciasto-z-ciecierzycy-bez-cukru-maki-i.html

Słodkie Niebo pisze...

Właśnie przepis z tego bloga zainspirował mnie do zrobienia muffin z ciecierzycy :) Jednak muffiny zrobiłam z trochę innych składników :)

Szybkie gotowanie pisze...

Bardzo mi miło, że moje przepisy kogoś inspirują... :)
Ja również czasami wzoruję się przepisami z książek/blogów. A zmieniając nawet proporcje czy składniki, podaję link do źródła inspiracji;) Pozdrawiam:)

Anonimowy pisze...

Wyglądają smacznie, zapisuję przepis do wykonania! Gdyby ktoś był ciekawy, wyliczyłam, że jedna muffinka ma ok. 140 kcal. :)

Unknown pisze...

Właśnie upieklam dla mojego 3 latka. Zastanawiam się czy mogę podać też mojej 8 miesięcznej córce.

Anonimowy pisze...

a jajka dodajemy całe od razu? czy osobno żółtka i potem białka ubite na koniec do masy?

Słodkie Niebo pisze...

Ja do muffinek zawsze dodaje całe jajka, bez ich wcześniejszego ubijania.