sobota, 13 lipca 2013

Kruche ciasto z agrestem

Kiedyś nie lubiłam agrestu, a agrestową to jadłam tylko galaretkę :P W tym roku postanowiłam to zmienić i upiec ciasto z agrestem. Jako że bardzo lubię Kruche ciasto z truskawkami, zrobiłam Kruche ciasto, ale właśnie z agrestem. Wyszło z delikatną kwaskową nutą i bardzo kruche dzięki mące krupczatce. Po prostu pyszne :)


Składniki:
Na ciasto:
  • 260g mąki krupczatki 
  • 100g margaryny 
  • 2 łyżki cukru 
  • 3 żółtka 
  • 1 cukier waniliowy 
  • 2 łyżki jogurtu greckiego lub śmietany 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
Na pianę:
  • 3 białka 
  • 1 saszetka budyniu waniliowego 
  • 100g cukru pudru (ja dałam 50 g cukru pudru i 50 g fruktozy) 
Dodatkowo:
  • 500g agrestu 
Wykonanie:
Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i cukrem waniliowym. Dodajemy żółtka i margarynę. Zagniatamy ciasto. 1/4 ciasta wkładamy do zamrażarki, resztę do lodówki na ok. 1 godz. Blachę to pieczenia wykładamy papierem do pieczenia.

Ciastem z lodówki wylepiamy formę lub trzemy je na tarce i lekko dociskamy do blaszki. Agrest myjemy, odcinamy ogonki i ewentualnie większe owoce kroimy na połówki. Agrest przekładamy na ciasto. Białka ubijamy na sztywną pianę, dodając powoli cukier i dalej miksując na gładką masę. Na końcu dodajemy budyń. Pianę przekładamy na agrest. Ciasto z zamrażalnika wyjmujemy i trzemy na tarce o dużych oczkach i posypujemy na piankę.

Ciasto pieczemy w 180- 190 stopniach przez ok. 45 min.

Smacznego :)

*Gdyby ciasto za bardzo się spiekło na wierzchu np. po 20 minutach można je przykryć folią aluminiową (stroną bardziej błyszczącą do góry).












 

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Wypróbowałam ten przepis już 3 razy i jest super!! Raz z agrestem, raz ze śliwką i raz wiśniami, pyszota!! Pozdrawiam