sobota, 31 sierpnia 2013

Bezglutenowe bułki kukurydziane

Dawno nie dodałam nic bezglutenowego, tak więc postanowiłam to zmienić i przypomniałam sobie o prostym przepisie na kukurydziane bułki bezglutenowe, które piekłam kiedyś dla siostry.
 Wykonanie bułek jest banalnie proste i żadnym wypadku nie przypomina wyrabiania ciasta drożdżowego! :)
Bułki wychodzą żółciutkie, a od razu po upieczeniu są najsmaczniejsze. Szybko jednak twardnieją ze względu na właściwości mąki kukurydzianej, dlatego na następny dzień polecam aby je odgrzać w opiekaczu lub piekarniku. Przepis znalazłam tu.
Polecam również Bezglutenowy chleb z marchewką :)

Składniki (na około 6 małych bułek lub 4 duże):
  • 1 1/3 szklanki mąki kukurydzianej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia (bezglutenowego)
  • 2 jajka
  • 150 ml jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka miodu
  • 1 łyżeczka oleju
Wykonanie:
Wszystkie składniki wkładamy do miski i mieszamy (ja zrobiłam to po prostu łyżką). Z ciasta formujemy bułki (lub bochenek). Bułki układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia lub silikonową matą i pieczemy ok. 20 minut w piekarniku rozgrzanym do 200 st.C.

Smacznego :)

Bułki kukurydziane przed pieczeniem


10 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Cześć, jeszcze ich nie wypróbowałem, ale dziękuję, jestem celiakiem i ratujesz mi życie bo nie mogę już w pracy patrzeć na wafle ryżowe, a nie zawsze mam czas i chęci zrobić jakieś danie do roboty :) W efekcie trochę jestem głodujący ostatnio :) o celiakii wiem od miesiąca a już spadłem jakieś 2kg :) okropnie już tęsknię za pieczywem jakimkolwiek, a kupne bez glutenu chlebki są słabe. dziękuję i pozdrawiam! Łukasz

Anonimowy pisze...

W proszku do pieczenia jest mąka pszenna. Czy można proszek zastąpić czymś innym?

Słodkie Niebo pisze...

Myśle że najlepszy będzie proszek do pieczenia. Nie wiem jak bułki zachowały by się z dodatkiem sody. Najprościej będzie kupić w sklepie z bezglutenową żywnością bezglutenowy proszek do pieczenia. Jego cena jest porównywalna do zwykłego proszku do pieczenia.
Pozdrawiam :)

Anonimowy pisze...

ciasto na bulki wyszlo lejace bardzo, mimo dodania wiecej maki nie mialy takiej konsystencji jak na zdjeciu. Co moze byc powodem?

Słodkie Niebo pisze...

Ja zawsze używam małych jajek w rozmiarze M i zawsze gęstego jogurtu. Być może dodała pani jogurt o zbyt płynnej konsystencji i w tym tkwi problem ?

Anonimowy pisze...

dziękuję za przepis. Bułeczki wyszły znakomicie mimo, że minimalnie urozmaiciłam przepis. Dodałam do nich suszone rodzynki i żurawinę. Pycha

Unknown pisze...

W sensie 1 i 1/3 szkl mąki?
:)

Słodkie Niebo pisze...

Dokładnie tak 1 i 1/3 szkl. Angelique Ana :)

magda pisze...

Czym można zastąpić miód? Syn jest na niego uczulony.

Słodkie Niebo pisze...

Polecam Golden Syrup. Można również użyć syropu z agawy.
Pozdrawiam,
Ania :)