czwartek, 29 sierpnia 2013

Gruszkowy omlet z miodem i cynamonową nutą

Lubię przywitać dzień czymś smacznym. Dostałam kilka dni temu sporą ilość jabłek, gruszek, śliwek, dlatego pierwszych postanowiłam spróbować gruszek bo dawno ich nie jadłam i tak wpadłam na pomysł wykonania omleta z gruszką. 
Wykonałam go wylewając jajka prosto na gruszki. Można jednak usmażyć omlet i dopiero na nim ułożyć gruszki w karmelu. Zapewniam że obie wersje będą równie pyszne :)

Składniki:
  • 1 duża gruszka
  • szczypta cynamonu
  • 1 łyżka miodu
  • 1 łyżeczka masła
  • 2 duże jajka lub 3 mniejsze
  • szczypta soli i pieprzu
Wykonanie:

Gruszkę myjemy, wyjmujemy gniazdo z pestkami i kroimy na grubsze plasterki. Na patelni rozgrzewamy masło, dodajemy miód, cynamon i całość podgrzewamy do uzyskania karmelowego koloru, wtedy to dodajemy gruszki.Jajka wbijam do miseczki i doprawiam szczyptą soli, pieprzu i mieszam trzepaczką lub widelcem. Gdy gruszki zmiękną, odlewamy część karmelu i wylewamy na patelnię jajka. Chwilę smażymy aż do ścięcia jajka, a następnie składamy omleta na pół.

W porze śniadaniowej omleta podajemy z odlanym karmelem, miodem lub jogurtem naturalnym.Serwując omlet jako deser możemy podać go z gałką lodów.

Smacznego :) 




Wegetariańskie ŚniadaniaDietetyczne śniadania

Miodowy miesiąc

Brak komentarzy: