sobota, 31 maja 2014

Syrniki, rosyjskie placuszki z twarogu

Na blogu był już uwielbiany przez moją rodzinę Sernik rosyjski więc tym razem postanowiłam zrobić coś innego z sera, a mianowicie Syrniki. 
Syrniki to nic innego jak rosyjskie placuszki z twarogu, które popularne są również na Ukrainie i Białorusi. Placuszki te przyrządza się na bazie twarogu, jajek i mąki. Podawane są zarówno na słodko jak i na słono, Do twarogu dodaje się rodzynki (ja nie przepadam więc pominęłam), lub inne suszone owoce.
Wyszły bardzo smaczne, lekkie jak chmurka, aromatyczne i soczyste w środku. Przepis znalazłam tu

Składniki (na około 6 dużych lub 10 małych sztuk):
  • 250 g twarogu (w kostce)
  • 2-4 łyżki cukru
  • 1/2 łyżeczki cynamonu (pominęłam)
  • 1 jajko
  • 50 g mąki (2 kopiaste łyżki) + mąka do obtoczenia syrników
  • kilka łyżek oleju/oliwy
  • do podania: jogurt, kwaśna śmietana, cukier puder, dżem, owoce

Wykonanie:
 
Twaróg  rozgniatamy za pomocą np. widelca. Dodajemy cukier, opcjonalnie cynamon, jajko, na końcu dodajemy mąkę i dokładnie mieszamy. Ciasto będzie dość luźne. Na talerzu wysypujemy dodatkową mąkę. Łyżkę zwilżamy wodą, następnie nabieramy porcje sera i obtaczamy ją w mące. Możemy pomóc sobie dłońmi formując okrągłe placuszki. Nadmiar mąki strzepujemy. Na patelnię wlewamy olej/oliwę i smażymy syrniki z obu na złoto. Gdy są upieczone przekładamy je  na papierowy ręcznik. Podajemy z owocami, kwaśną śmietaną, jogurtem, cukrem pudrem lub dżemem.

Smacznego :) 

 

Dania na zimno - czyli co jeść w upalne dni
Piknik majowy
Zdrowe fingerfood
Milion smaków truskawek
Jeść czy grać?
Jeść czy grać?

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

mniam :)