piątek, 4 października 2013

Bułki do Hamburgerów

Naszła mnie ostatnio chęć upieczenia jakiś bułek. Ot tak po prostu :) Szukałam w sieci jakiegoś fajnego przepisu i tak natrafiłam na przepis na bułki do hamburgerów. Wiedziałam że to będzie dobry przepis, bo znalazłam go na mojewypieki.com,a ten z kolei pochodzi z przepisu Marthy Stewart. Bułeczki wyszły bardzo puszyste i delikatne. Idealne nadają się jako bułki do hamburgerów, ale również jako bułki na śniadaniowe.

Składniki: (na ok 8 dużych bułeczek)
  • 3/4 szklanki ciepłej wody
  • 1/3 szklanki mleka w proszku
  • 2 łyżki masła, roztopionego i ostudzonego
  • 1,5 łyżki cukru
  • 3/4 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka drożdży instant (4 g) lub 8 g drożdży świeżych
  • 1 jajko
  • 2,5 szklanki mąki pszennej
Dodatkowo:
  • 1 żółtko
  • 1 łyżka mleka
  • sezam do posypania (u mnie niestety go zabrakło:( 
Wykonanie:
Mleko rozpuszczamy w wodzie, dodajemy płynne masło, cukier i wszystko razem mieszamy. Do pozostałych składników dodajemy drożdże, ponownie mieszamy i odstawiamy na 10-15 minut. 
Dodajemy jajko, 2 szklanki mąki i sól. Zagniatamy ciasto, powoli dodając pozostałą mąkę. Ciasto powinno być dość elastyczne, ale nie powinno się lepić. Ciasto przekładamy do miski, przykrywamy czystą ściereczką i zostawiamy do wyrośnięcia na około 1 godzinę w ciepłym miejscu.
Wyrośnięte ciasto dzielimy na bułki, które po uformowaniu w kulkę należy spłaszczyć ręką. Bułki układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia lub silikonową. Blachę przykrywamy ściereczką i pozostawiamy do wyrośnięcia na około 45 minut.
Piekarnik rozgrzewamy do temperatury 200ºC. Bułki smarujemy żółtkiem rozmieszanym z mlekiem. Bułki można posypać sezamem.  
Bułki pieczemy przez 12 - 15 minut.
Smacznego :)



Brak komentarzy: