środa, 23 października 2013

Tartaletki z jabłkami i ich związek z podzielnicą frezarską :)

Przepis na te babeczki znalazłam na miloscwbrzuchumam. Urzekły mnie te cudowne dziurki na wierzchu i wiecie z czym takie dziurki odrazu mi się skojarzyły ... ? Jako że jestem inżynierem przypominała mi się PODZIELNICA FREZARSKA :P

Pyszne kruche ciasto wprost rozpływające się w ustach. Aromat pieczonych jabłek i cynamonu podczas pieczenia był w całym domu :) Polecam z dodatkiem lodów np. waniliowych :)

Składniki:
Na ciasto:
  • 75g mąki pszennej
  • 75g mąki krupczatki
  • 90g margaryny
  • 1-2 łyżki cukru pudru
  • 1 żółtko
  • 1-2 łyżki śmietany 
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
Na wypełnienie:
  • 4 jabłka
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka cukru (pominęłam)
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • Cynamon
Wykonanie: 

Mąki przesiewamy z cukrem pudrem i proszkiem do pieczenia. Przesypujemy na stolnicę, dodajemy żółtko, śmietanę i pokrojoną w kostkę margarynę. Ciasto zagniatam, owijamy folią spożywczą i wkładamy do lodówki na minimum 0,5 godziny. 

Jabłka obieramy i ścieramy na tarce i dodajemy sok z cytryny. Nadmiar soku odlewamy, a starte jabłka mieszamy z mąką ziemniaczaną, cynamonem i cukrem.

Foremki do tartaletek smarujemy margaryną i wykładamy ciastem (około 2/3 całego ciasta). Wkładamy do piekarnika rozgrzanego do temperatury 190 stopni i pieczemy 10 minut. Podpieczone i ostudzone ciasto na tartaletki wypełniamy jabłkami. Pozostałą część ciasta rozwałkowujemy, wykrawamy kółka foremką lub kubkiem, za pomocą słomki robimy dziurki i tak przygotowanym ciastem przykrywamy nadzienie jabłkowe.

Piekarnik rozgrzewamy do temperatury 190 stopni i pieczemy tartaletki do aż się zarumienią (około 20-30 minut).

1 komentarz:

JemCoDobre pisze...

Całość wygląda bardzo kusząco. Jabłka są bardzo zdrowe, dlatego warto się zdecydować na deser właśnie z nimi.