poniedziałek, 14 października 2013

Okrągłe bułki z serem

Uwielbiam okrągłe bułki z serem, a najbardziej te z "Piekarni pod Telegrafem", bo mają tyle pysznego sera mmm ... 
Kiedyś robiłam Drożdżowe bułki z serem i do twarogu dodałam odrobinę lemon curd. Aromat był świetny, dlatego ponownie postanowiłam go dodać do sera i ... nie zawiodłam się :) Wyszły puszyste i bardzo smaczne. Nie martwcie się jeśli nie macie lemon curd. Sami możecie go zrobić, na internecie znajdziecie spora ilość przepisów. Jeśli nie macie czasu na zrobienie domowego lemon curd, dodajcie po prostu do masy serowej odrobinę startej skórki z wyszorowanej cytryny :)


Składniki:
Na ciasto: (na około 15 drożdżówek):
  • 500 g mąki pszennej
  • 25 g świeżych drożdży
  • 1 łyżeczka cukru
  • 20 g miodu
  • 2 jajka
  • 240 ml mleka
  • szczypta soli
  • 75 g rozpuszczonego masła
Na masę serową:
  • 2 łyżki miękkiego masła
  • 1 łyżka lemon curd (można pominąć i zastąpić zwykłym masłem)
  • 1/2 szkl cukru pudru 
  • 1 żółtko
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 400 g sera twarogowego (użyłam twarogu 0% Emilki)
Wykonanie:
Drożdże rozkruszamy i wrzucamy do ciepłego, nie gorącego mleka. Do zaczynu dodajemy łyżeczkę mąki i łyżeczkę cukru. Zaczyn zostawiamy na 10-15 minut. Mąkę przesiewamy na blat lub do miski, dodajemy jajka, miód, szczyptę soli i dodajemy zaczyn. Ciasto wyrabiamy chwilę, pod koniec dodając rozpuszczone masło. Wyrabiamy jeszcze chwilę do uzyskania jednolitej konsystencji. Ciasto zostawiamy przykryte ściereczką w ciepłym miejscu, do podwojenia objętości (ok. 1-1,5 h).
Gdy ciasto podwoiło już swoją objętość , formujemy z niego bułeczki o masie ok. 50 - 60 g każda. Bułki ponownie przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na 20 - 30 minut.
Podczas gdy nasze bułki rosną przygotowujemy nadzienie serowe. Mieszamy wszystkie składniki na gładką masę.
Dnem szklanki z niewielkim dnem robimy każdej bułeczce mocne i solidne wgłębienie. Do wgłębienia nakładamy nadzienie serowe. 
Bułki przed pieczeniem smarujemy dla połysku rozbełtanym jajkiem. Pieczemy je ok. 20 minut w temperaturze 200ºC.
Smacznego :) 
Bułki przed pieczeniem
Pieknie wyrosły po upieczeniu :)

6 komentarzy:

Maggie pisze...

Ojej, kojarza mi sie z drozdzowkami z serem, ktore kupowalo sie w szkolnych sklepikach :)

Ervisha pisze...

Dzisiaj tez piekłam z serem ;D

klaudia pisze...

Wspaniałe bułeczki :)

Gosia pisze...

pycha!

Magda pisze...

smak dzieciństwa! zawsze takie od dziadka dostawałam <3

ladylaura. pisze...

Bardzo,bardzo lubię,czesto piekę,pozdrawiam.